Tartu Jaan Poska gümnaasiumile on omistatud Erasmus+ õpirände akrediteering 2020-1-EE01-KA120-SCH-093380, mille kehtivusajaks on 01.03.2021 – 31.12.2027.
Link projekti kodulehele
Erasmus+ projektid
Erasmus+ akrediteering aastal 2023
Akrediteeringu eesmärkide kokkuvõte: Soovime jõuda õppeprotsessini, kus ennastjuhtivaid ja motiveeritud õpilasi toetavad igas klassis kaks mentorõpetajat ning hästi läbi mõeldud iseseisva õppe nädalateni, mille ülesehitus toetab iseseisva ja ennast juhtiva õpilase kujunemist ja pakkuda õpilastele võimalusi uurimistööde tegemisel anda tööle rahvusvaheline mõõde ja seeläbi arendada ka teadmisi eri (haridus)kultuuridest ning laiendada oma silmaringi.
Projekti rahastaja: Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur
Projekti taotlus: 2023-1-EE01-KA121-SCH-000147205
Erasmuse õpirände akrediteering: 2020-1-EE01-KA120-SCH-093380 kehtivusajaga 01.03.2021 – 31.12.2027
Projekti periood: 01.06.2023 – 31.05.2025
Toetuse suurus: 47 633 €
Projekti kokkuvõte: Projektiperioodi jooksul toimuvad erinevad õpilasi ja õpetajaid kaasavad tegevused (õppekäigud, töövarjutamised, koolidega tutvumine, koolitused, õpilasuurimused), mille ühiseks eesmärgiks on akrediteeringu eesmärkide täitmine.
Erasmus+ akrediteering aastal 2024
Akrediteeringu eesmärkide kokkuvõte: Soovime jõuda õppeprotsessini, kus ennastjuhtivaid ja motiveeritud õpilasi toetavad igas klassis kaks mentorõpetajat ning hästi läbi mõeldud iseseisva õppe nädalateni, mille ülesehitus toetab iseseisva ja ennast juhtiva õpilase kujunemist ja pakkuda õpilastele võimalusi uurimistööde tegemisel anda tööle rahvusvaheline mõõde ja seeläbi arendada ka teadmisi eri (haridus)kultuuridest ning laiendada oma silmaringi.
Projekti rahastaja: Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur
Projekti taotlus: 2024-1-EE01-KA121-SCH-000235587
Erasmuse õpirände akrediteering: 2020-1-EE01-KA120-SCH-093380 kehtivusajaga 01.03.2021 – 31.12.2027
Projekti periood: 01.06.2024 – 31.08.2025
Toetuse suurus: 56 927 €
Projekti kokkuvõte: Projektiperioodi jooksul toimuvad erinevad õpilasi ja õpetajaid kaasavad tegevused (õppekäigud, töövarjutamised, koolidega tutvumine, koolitused, õpilasuurimused), mille ühiseks eesmärgiks on akrediteeringu eesmärkide täitmine.
Nordplus projektid:
Rahvusvaheline gümnaasiumiõpilaste teaduskonverents
Projekti nimetus: Scientific conference for gymnasium students
Projekti eesmärk: Rahvusvahelise õpilaste uurimistööde konverentsi korraldamine Lätis, Leedus ja Soomes
Projekti rahastaja: Põhjamaade Ministrite Nõukogu, Nordplus Junior programm
Projekti taotluse number: NPJR-2022/10145
Projekti periood: 07/2022 – 06/2025
Toetuse suurus: 130 360 €
Projekti kokkuvõte: Projekti eesmärgiks on teaduse populariseerimine läbi rahvusvahelise gümnaasiumiõpilaste uurimistööde konverentsi korraldamise ja uurimistööde juhendajate kogemuste vahetamine. Projekti juhtivpartner on Tibble Fristående Gümnaasium Rootsis ning partnerid on Tartu Jaan Poska Gümnaasium, Jurmala Riigigümnaasium Lätis, Grankulla samskola Gümnaasium Soomes ja Kaunase Santarose Gümnaasium Leedus. Projektiperioodi jooksul korraldatakse kolm rahvusvahelist õpilaste uurimistööde konverentsi 2023. aastal Jurmalas, 2024. aastal Kaunases ja 2025. aastal Helsingis ning kolm fütoremediatsiooni teemalist õpilaskonverentsi Stockholmis, Tartus ja Helsingis.
Õpilastuutorid ja õpetajatest mentorid kui õpilaste arengu toetajad
Projekti nimetus: Empowering Students through Peer Tutoring and Teacher Mentoring
Projekti eesmärk: Toetada õpilastuutorite süsteemi välja arendamist vahetades kogemusi partneritega Soomes, Norras ja Islandil.
Projekti rahastaja: Põhjamaade Ministrite Nõukogu, Nordplus Junior programm
Projekti taotluse number: NPJR-2024/10272
Projekti periood: 08/2024-07/2026
Toetuse suurus: 38 200 €
Projekti kokkuvõte: Õpilased kogevad üha suuremat akadeemilist ja sotsiaalset survet, ärevust ja üksindus, mis tuleneb nende igapäevaelust, digimaailmast ja sotsiaalmeediast. Projektipartnerite eesmärgid on seotud sotsiaalse jätkusuutlikkusega, et parandada inimeste elukvaliteeti, soodustada tugevaid suhteid ja tagada, et kõigil oleks võimalus oma potentsiaali realiseerida. Projekti eesmärk on koolide palgal olevate ekspertide, õpilasnõustajate ja koolipsühholoogide, töökoormust vähendada ja luua esmatasandil õpilastest endist võrgustik kaasõpilaste toetamiseks, väljakutsetega toime tulemiseks ja kooliellu sisse elamiseks, tekitades dialoogi ja suhtlust erinevate osapoolte vahel. Projekti juhtivpartner on Tartu Jaan Poska Gümnaasium ning partnerid on Tampereen lyseon lukio Soomes, Kirkeparken videregående skole Norras ja Fjolbrautaskoli Nordurlands vestra Islandil.